11.7.2013

Lisää Norstarista

Luin edelliseen postaukseen jättämiänne kommentteja ja olen JÄRKYTTYNYT! Norstar ja Mattel kohtelevat asiakkaitaan väärin ja todella epätasa-arvoisesti!

Niinpä aloitan nyt tässä blogissa Norstar VS. Agite postaus sarjan ja kaikkien teidän apu on tervetullutta!
Kerron siis kulloinkin mitä olen vastannut ja mitä Norstar on siitä vuorostaan mieltä.
Kommentteihin saa / on suotavaa laittaa mielipiteitä siitä, mitä minun pitäisi aina milloinkin heille vastata. Ja tietysti tämä on myös auttamaan niitä jotka eivät ole (vielä) omaa sotaansa aloittaneet.
Voit laittaa omia keskustelun pätkiäsi Norstarin kanssa alas kommentteihin, tai jos koet helpommaksi niin myös sähköpostiin: marialove@hotmail.fi

Ja tässä samalla myös kehotan kaikkia muita ryhtymään tähän samaiseen sotaan. Aivan sama vaikka liimasta kärsisi vain yksi nukke, ansaitset silti hyvitystä, sillä yhdenkään nuken ei kuuluisi olla liimainen!!!

Edellisestä postauksesta näette mitä Norstar vastasi (ilmeisesti automaattisella viestillä) minulle kun aloitin valitukseni seuraavanlaisesti:

Hei!

Keräilen Mattelin valmistamia Monster High nukkeja ja olen huomannut muutamien nukkejen hiuksissa jotakin epämiellyttävää. Ajan mittaan niistä on tullut tahmaiset ja limaisen tuntuiset ja hiukset alkavat pakkuuntua rumasti. Pään sisästä valuu hiuksiin valmistuksessa käytettyä liimaa. 
Saanko tälläisessa tilanteessa mitään korvausta pilalle menneistä nukeistani? 

Kiitos jo etukäteen vastauksestanne!

Maria ******



Norstarin automaattiseen viestiin vastasin taas seuraavaa:
En halua lähettää nukkejani minnekkään, sillä niistä osa on jo keräilyharvinaisuuksia. 
Suurin osa nukeistani on jo vanhempia ja/tai ostettu netistä joten minulla ei ole kuitteja enkä pysty mitenkään viemään tuotteita ostopaikkaan, koska en ole varma mistä ne ovat. Eivätkä kaupat pysty tarjoamaan minulle mitään apua/hyvitystä ilman ostotodistusta. Jos liimaongelma olisi ilmentynyt nukeilla heti niiden paketista ottamisen jälkeen, minulla olisi ehkä saattanutkin olla kuitteja ja tarkkoja ostopaikkoja/ päivämääriä tiedossa, mutta liima ilmenee joskus vasta puolenvuoden tai vuoden jälkeen nuken ostamisesta.

Maria ******

26 kommenttia:

  1. Ei hitto, ei mun raivo ole vieläkään laantunut. Välillä sentään nauran kuollakseni, se tuotekorvauspaketti oli vaan niin säälittävä.. :D Tuli ihan oikeasti sellainen olo että Norstar v*ttuilee meille! Mä en vaan ymmärrä miten ne kehtaa!? Nukkuukohan ne hyvin kun sai pahoitettua lapsen mielen? Ne varmaan elää siitä, ne hengittää lasten pettymyksiä ja epätoivoa.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ihmettelisi yhtää vaikka eläisivätkin. Miten kukaan kehtaa kuvitella että jotkut helkatin muovipussit korvavat pilalle mennyttä nukkea`??

      Poista
  2. Kaupoilla on itseasiassa velvollisuus korvata viallinen tuote , vaikka kuittia ei löytyisikään. Vaikuttaa siltä, että Norstar ei haluaisi itse korvata tuotteita, vaan saada kaupat korvaamaan ne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miun mielestä asian ei pitäisi kuulua mitenkään kaupalle. En kaikista kaupoista tietenkään tiedä, mutta äitini (myymäläpäällikkö) sanoi että Lähikaupan ketju ei pysty tekemään vialliselle tuotteelle mitään ilman kuittia :/
      Ja sehän nyt on sanomattakin selvää että jos menee vaikka 3 vuoden jälkeen kyseiseen kauppaan ja pyytää korvaamaan vialliseen tuotteen toisella samanlaisella niin kaupalla ei sitä välttämättä enää ole :D Varsinkin siis jos koko tuotteen valmistus on jo lopetettu :(

      Poista
    2. Ja Norstar toden totta välttelee vastuuta!

      Poista
    3. Kummallista, koska minun kohdallani Norstar ei edes yrittänyt siirtää vastuuta liikkeille joista olen nukkeni hankkinut, vaan he korvasivat lähes muitta mutkitta minulle piloille menneet nukkeni?

      Poista
  3. Saattavat hyvinkin v****illa meille muille, jos oli niin että Alien Chan olisi ekana valittanut heille, he sitten lähettivät suuren nukkevuoren hänelle. Sitten kun meiltä muilta alkaa valituksia tulla niin alkaa Norstarin ihmisiä sitte ärsyttämään =_=
    Mutta ärsytti kuinka paljon, saisivat silti kohdella meitä kaikkia samanarvoisesti! >:

    Voin vaikka kuvitella miten ne siellä pelkää kun korvausvaatimussotia tulee kokoajan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti pelottaa, JA KUNNOLLA!! Lopettaisivat sen liiman tunkemisen niihin hiuksiin niin ei tarvis pelätä. H*lv*tin idiootit!!!

      Poista
    2. Epäilen että siinä on käynyt näin:
      -korvasivat minulle hyvin jotta saisivat minut hiljaiseksi
      -toisimpa kävi --> kannustin muita valittamaan myös
      -ovat nyt pikkuisen lirissä siellä kun valituksia satelee
      -yrittävät päästä nyt helpommalla korvauksien suhteen?
      Mutta tuon hyvin hyvin epäoikeuden mukaista, korvasivat minulle hyvin joten saavat korvata myös muille hyvin!

      Poista
    3. Luulen myös että jostakin tuollaisesta on kyse :/ Mutta semmoinen peli ei vetele!

      Poista
  4. Saakohan heiltä minkäänlaista korvausta jos vaan nukkejen hiukset on liimaset/rasvaset ja kun yhen Barbien hiuksia pyörittelee kädessä käsi on aivan liimassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo o ja nyt sit ainakin kädet on liimassa Rochelle takia...

      Poista
    2. Kyllä kannattaa vaatia korvauksia, ihan sama kuinka monesta nukesta on kyse. Jos tuotteessa on jotain vikaa, ansaitset uuden!

      Poista
    3. Vaadi ihmeessä korvauksia, sillä mitä useampi valittaa ja vaatii korvauksia, sen varmemmin tullaan asialle tekemään tulevaisuudessa jotain!

      Poista
  5. itsekkin päädyin nyt sitten vaatimaan lisäkorvauksia Norstarilta, sillä itselläni on n. 10 liimaongelmaista nukkea. Kaikilla ei sitä liimaa ole vielä hirveästi valunut, mutta alkavaa liimaisuutta on jo havaittavissa. Sain tosiaan itse jo yhden nuken ja vähän krääsää sieltä, kuten aiempaan postaukseesi kommentoin. Saisivat kyllä laittaa vähintäänkin yhtä paljon korvausnukkeja, kuin minulla on liimaongelmaisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. He nimenomaan saisivat laittaa tulemaan vähintään samanverran nukkeja korvauksena! hehän aina niin lupailevat viesteissään: "arvoltaan sama" ja tämä Meown saama korvaus ei ollut läheskään arvoltaan sama...

      Poista
    2. Olen samaa mieltä. Jos he lupaavat arvoltaan saman niin korvauspaketissa pitää tulla aika hemmetin monta postikorttia ja muovipussia -.-'

      Poista
  6. Mä oon vieläkin ihan raivona, tää ei näköjään laannu ikinä... :D Mulla meni oikeesti niin hermot, kävi mielessä että lopettaisi Monster High nukkejen ostamisen kokonaan. Pikkumimmi vetelis mua turpaan siitä hyvästä! Ja sitten meidän yhteinen harrastus olisi ohi. Ja toisaalta, eihän se Mattelin syytä ole että Norstar rupes piheilemään. Think about poor Garrett Sander ;)
    Ilmeisesti Norstar OY oli nyt kuitenkin sitä mieltä että 7-vuotiaan on aika oppia se, ettei maailma ole reilu paikka ja mitään tasa-arvoa ei ole olemassakaan. Kiitos Norstar, opetus meni perille! Mutta oikeasti, miten pystyn selittämään tämän asian lapselle kun en itsekään ymmärrä? Onko asia sitten niin, että toiset kuluttajat on vaan arvokkaampia kuin toiset? Onko meidän rahat vähempiarvoisia kuin toisten, jotain lelurahaa?
    Nyt on sellainen fiilis, että tekisi mieli vaan luovuttaa.. Antaa niiden voittaa.. Ihmettelinkin miksi Norstar suostui niin helpolla korvauksiin, ajattelin kuitenkin että joku koira tässä on haudattuna. Silti halusin loppuun asti uskoa että toimisivat oikeudenmukaisesti. Mutta eipä tietenkään, sehän olisi liikaa vaadittu. Eihän Norstarin liikevaihtoluokka olekaan kuin 20-100 milj. euroa! Eihän siitä mitään korvauksia pysty antamaan.
    Ja ne hemmetin muovipussit ja kertakäyttömukit! Mun mielestä se oli jo loukkaus meitä ja meidän älykkyyttä kohtaan, että muovipussit (6kpl!!!!) vastaisivat muka arvoltaan edes yhtä nukkea, saati sitten seitsemäätoista. Huh, raivo kasvaa kun vaan ajattelenkin tätä. Mutta en vaan pysty hyväksymään sitä, että saavat lapsen tuntemaaan itsensä huonommaksi kuin muut ihmiset, että ei muka olisi ansainnut saman verran korvauksia kuin vaikka esim. Alien-Chan. Luulevatko ne tosiaan että annan niiden polkea oman lapseni oikeuksia? Hah, siinä ovat kyllä harvinaisen väärässä! Hell hath no fury like a woman scorned... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hell hath no fury like a woman scorned!! Toi on varmaan Marvelin historian paras repla! <3

      Mutta siis niin, asiaan. Et todellakaan pohdi mitään lopettamista! Me nukkeilijat pistetään yhdessä nyt Nortar sekä Mattel ojennukseen ja taataan parempi tulevisuus lapsille ja tulevaisuuden nukkeilijoille. Teillä on tytön kanssa yhteinen harrastus meneillään eikä teidän todellakaan tarvitse luopua siitä sitä varten että jollakin yrityksellä on väärä käsitys siitä miten asiakkaita kohdellaan.
      Tytär ehkä oppi liian aikaisin ja inhottavalla tavalla että maailma on täynnä epäoikeudenmukaisuutta, mut nyt jos luovutat niin tuut ite opettaneeksi että periksi antaminen on näissä tilanteissa se oikea ratkaisu.

      Poista
    2. Joo, ei me lopeteta, se vaan kävi mielessä silloin raivon keskellä :D Yritetään tässä nyt kehitellä taistelustrategiaa, mutta en tiedä yhtään mitä voisin käyttää aseena! Miten ne voi edes kuvitella, että lähettäisin esim. basic Toralein ja basic Abbeyn sinne tuhottavaksi ja sitten saisin suunnilleen jotain Skull Shores Ghouliaa takaisin? Heh, en keksinyt muutakaan helposti saatavilla olevaa nukkea.. :)
      Ja meillä ei ole edes varaa lähetellä nukkeja heille! Ja vaikka saisinkin samanlaisen tilalle, sillä voisi olla esim. silmät vinossa, huonosti rootattu tukka ja ties mitä ongelmia. Joka ikinen meidän nukeista on itse valittu tiukoilla kriteereillä, ollaan käytetty älyttömästi aikaa parhaan yksilön valitsemiseen. En todellakaan huoli mitään sekundaa takaisin! Ja se oli ainakin valehtelua, kun väittivät minulle, ettei heillä ole yhtään liimaista nukkea tutkittavanaan ja siksi pyytävät nukkeja sinne. Tiedän varmaksi, että sinne on nukkeja lähetetty! Mitä niille on sitten tehty? Heitetty samantien roskiin? En yhtään ihmettelisi.

      Poista
  7. Aletaan vaatimaan että me ei ennen osteta monster high nukkeja kunnes niiden päässä ei ole enää liimaa ja sitten ne menee melkein konkurssiin ja tajuaa että ne on kohdellut asiakkaitaan ihan äärettömän törkeästi mutta siitä hyvityksestä mulla on vatmaan 8 nukkea jolla on liimaa ja mulla on yhteensä 14nukkea ja lisää tulee. Olisi kiva huomata että kaupasta tulisi ihana indonesian nukke jolla ei ole liimaa päässään ja viikon pästä menisi BR lelu kauppaan ja sieltä tulisi taas ibdonesian nukke jolla on ouhdas pää ja näin jatkuisi miin kauvan kunnes monstet high lopetettaisiin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ois kyllä unelmaa jos saisi puhtaita nukkeja <3
      Naurettavinta tässä on että puhtaan nuken saaminen pitäisi olla itsestään selvyys eikä mikään päiväuni >:(

      Poista
  8. Ja toraleistä saisi antaa varmaan 5 nukkea koska sitä ei saa mistään tieyääkö muuten kukaan onko Catrinella liimaa tämä nukke kuuluu scaris sarjaan ja entä onko jinafirellä pahakin sellainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse omistan Jinafiren enkä oo tyttösellä ainakaan toistaiseksi huomannut mitään.

      Poista
  9. Tottakai saa käyttää! Sitä vartenhan ne täällä on kaikkien katseltavana että on jotain suuntaa antavaa ojeistusta (jos siis pitää meikäläisen viestejä pätevinä)

    VastaaPoista
  10. Anonyymi, milläs muullakaan kun liimalla niitä laitetaan, tarkoitat kai että ne vois käyttää ns. "laadukkaampaa" liimaa? Eihän ne muuten pysy päässä :/Koska onhan Made In China nukeissa käytetty kans liimaa..Mut niil ei oo mitään ongelmii ym.

    VastaaPoista