Vähän tylsä postaus kun vaan hirveät määrät tekstiä, mutta tahtoisin pitää teidät ajantasalla asioista enkä keksi oikein muutakaan tapaa. Toivottavasti edes joku jaksaa lukea!
1. Ostin Tokmannin alesta Create-a-Monster Insect packin hintaan 5€ ja tilasin sille eBaysta keltaisen vartalon.
Aion myös rootata (ei voi sanoa rerootata kun nuken mukanahan tulee peruukki! :D) neitoselle omat hiukset ja mahdollisesti tehdä jotain muutoksia kasvoihin. Odotan tätä urakkaa innolla sillä olen jo jonkin aikaa haaveillut oman ampiaistytön luomisesta, mutta nukesta olisi tullut kuvottavan kallis kun Add On pack maksaa yleensä sen 20€, siihen päälle olisi pitänyt tilata yli 40$ maksava, kaikki värit kattava, torso paketti (onneksi vihdoinkin kävi tuuri ja joku suostui myymään keltaisen torson yksittäisenä suht järkevään hintaan) ja sitten kun siihen lisätään Dollyhairin hiuskuitu tilaus niin huhhuh! Nyt selviän hyvällä lykyllä ehkä alle 30 eurolla! ^^
2. Luovutin Norstarin suhteen! :(
Kyllä! Nyt minun rajani tuli vastaan. Kun yritin tiedustella asiani etenemistä ja kuulla mitä varten saman kohtalon kokeneita valittajia kohdellaan eri arvoisesti ja tiedustelin, onko mahdollista ottaa heidän kauttaan yhteyttä suoraan Matteliin jos kielitaito riittäisi kirjoittamaan valitusvirtensä englanniksi... Jouduin odottamaan vastausviestejä aina yli 2 viikkoa ja joka kerta minua odotti saapuneet kansiossa sama viesti! Norstar yksinkertaisesti ignoorasi minut täysin eikä suostunut vastaamaan esittämiini kysymyksiin. Kun olin saanut saman viestin kolmesti putkeen, pillahdin itkuun ja nöyrryin kirjoittamaan vastaukseksi osoitteeni jonne he voisivat surkean hyvityspakettinsa lähettää. Lähetin viestin 19.7. eikä mitään vastausta ole toistaiseksi kuulunut.
Minun sotani on nyt sodittu ja karvas tappio kihelmöi varmaan ikuisesti sieluni sopukoissa.
3. Tilasin uuden nuken!
En tietenkään kerro mikä nukke se on, mutta sen verran voin paljastaa että kyseessä on budget uutuus, jota ei ainakaan vielä myydä Suomessa. Tyttönen on ylisöpö ja tarkoitukseni on kotiuttaa samaisesta sarjasta toinenkin nukke jossain vaiheessa kun rahapussini lakkaa itkemästä verta....Lupaan, että seuraava postaus ei ole näin puuduttava!
I'll be back |
Mattel tekee paskalaatuisia nukkeja ja myy niitä kalliilla hinnalla ja Norstar on niin natsi että oli antelias vain harvoille valituille ja ei edes kunnolla vastaa...
VastaaPoistaMitä tästä voimme päätellä?
Että pitäs varmaan mielenosoitukseksi luopua tästä harrastuksesta ja keksiä jotain fiksumpaa, mutta kun on jo niin pahasti koukussa että ei mahda mitään :D Nuket on huumetta :S
PoistaMä oon kyllä niin pahoillani sun puolesta :( Norstar OY on aivan perseestä, niiden asiakaspalvelu surkeinta ikinä missään koskaan. Mä en vaan voi ymmärtää niiden toimintatapoja.
VastaaPoistaMulle eivät ole vastanneet sen jälkeen kun sain sen hikisen korvauspaketin (vaikka olikin parempi kuin edellinen...), vaikka kysyin kysymyksiä ja ties mitä. Ei mitään vastausta! Ilmeisesti ajttelevat että kun lähettivät korvauspaketin niin enää ei tarvitse vastata ollenkaan. Multahan ei ikinä kysytty hyväksyntää/yhtään mitään tuon korvauspaketin lähettämiseen, yhtäkkiä oli vaan noutolappu postilaatikossa ja tietenkin uteliaana paketin hain. Olin vielä toiveikas että paketin sisältö olisi kohtuullinen siihen nähden kuinka monta nukkea on liimassa ja kuinka paljon aikaa ja vaivaa meni reklamointiin. Mutta EI! Eipä tietenkään, en ollut edes yllättynyt.
Taidanpa yrittää vielä viimeisen kerran ottaa yhteyttä niihin paskiaisiin. En ainakaan menetä muuta kuin jonkun verran aikaa...
Ai niin, googleta "valitus yritykselle asiakaspalvelusta", löytyy lomake jonka voi tallentaa koneelle. Jos haluat, täytä se pdf-muodossa ja lähetä sähköpostin liitteenä Norstarille. Sama ohje kaikille muillekin! Ehkäpä eivät voi enää ignoorata tilannetta kun valituksia sataa ovista ja ikkunoista...
Hahah, ei vitja! Ne on vissiin estäneet mun sähköpostit niille! :D Ei voi olla totta! Kuinka säälittäviä ne voi olla? No, teen uuden e-mail osoitteen ja jatkan sitä kautta. NORSTAR OY, haista kakka!
PoistaEstäneet sähköpostit? Tää on jo niin karseeta että on hauskaa! Vaikka tää juttu päännii ja on äärimmäisen epäammattimaista heiltä en silti voi olla hymyilemättä kun kirjotan tätä vastausviestiä :D Vastaamatta jättäminen ja sähköpostien torjuminen antaa sellasen kuvan että siellä on töissä kakaroita, jotka eivät halua ottaa vastaan kritiikkiä ja ilmeisesti ottavat tuotteista valittamisen henkilökohtaisesti!
Poista... Siis kuinka alas Norstar on oikeen vajonnut :o
VastaaPoistaSilloin kun mä valitin ei tarvinnut ku valittaa 3 viestiä --> sain sen Frankien, toisaalta mulla oli sillon vissiin neljä liimaongelma nukkea mut silti sain yhden nuken palautteeks eikä tarvinnut mitää omia nukkeja alkaa lähettelee (+ MH-kortteja ja pusseja :-DD)
Mut aika typerää, kuitenkin liimaongelmaa ei ole kunnolla vieläkään nujerrettu ku talkitset niin hiukset vaalenee :///
Muttaah jään odottamaan innolla seuraavaa postausta c:
Voi voi. Siis voiko asiakaspalvelu todella kohdella asiakastaan noin huonosti ja jopa törkeästi? Norstaria ei taida pelottaa ollenkaan kuluttajan suoja saati asiakkaiden menettäminen. Norstarilla on aina ollut pitkä vastaus aika sähköposteihin ja aina on joutunut vääntämään joka asiasta, mutta nyt uutuutena sitten on näemmä että kun Norstar kyllästyy valituksiin asiakas ingnoorataan? Siis mitä ihmettä? Eihän tuollainen käy laatuunsa.
VastaaPoistaMinun kohdallani Norstar joutui hakemaan apua Mattelin pohjoismaiden konttorilta ja pyysi minua kääntämään valitukseni englanniksi. Tosin ensin luulin, että valitukseni menisi vähän pidemmälle kuin pohjoismaiden konttorille (kun eihän minulle kerrottu, että minne se sitten menee) ja yllätyin todella ettei se mennyt sitä pidemmälle. Ihmettelin myös miksei Norstar voinut hoitaa sitä asiaa itse, he sitä apua ja neuvoa tarvitsivat sieltä en minä. Ja yllättäen en koskaan saanut tietää mitä sieltä konttorilta vastattiin. Mutta sen jälkeen he pyysivät minua lähettämään listan nukeista, jotka olivat menneet piloille ja sen jälkeen postissa tulla tupsahti asian mukainen korvaus. Asia lähti kummasti menemään nopeammin eteenpäin sen englannin kielisen valituksen jälkeen.
Oletko harkinnut Mattelin (esim. pohjoismaiden konttorin tai vastaavan) valitusosoitteen hakemista netistä? Luulisi löytyvän suht helposti oikeilla hakusanoilla. Samalla kun valittaisi nukeista, voisi valittaa myös Norstarin epäasiallisesta toiminnasta.
Mutta jaksamista tämän asian kanssa ja innolla odottelen seuraavaa postausta :) !
Yritin tarjoutua kirjoittamaan valitukseni englanniksi, jotta he voisivat laittaa sitä eteenpäin, mutta ehdotukseni ingoorattiin ja sain vastausviestiksi vain
Poista"Reklamaatiokäytäntömme mukaisesti olemme korvanneet vialliset tuotteet uusilla vastaavilla, mikäli meille palautetaan viallinen tuote. Mikäli kuluttaja ei halua jostakin syystä palauttaa viallista tuotetta, niin Monster High liimanukkejen tapauksessa olemme lähettäneet pienen tuotepaketin kiitokseksi palautteesta. Niille kuluttajille, jotka ovat odottaneet reklamaation käsittelyä jo kauemmin, kuten te, olemme huomioineet asiaa tuotepakettimme sisällössä. Mikäli emme saa osoitetietojanne, niin emme voi käsitellä antamaanne palautetta tämän enempää."
Kolme vai neljä edellistä heiltä tullutta viestiä ovat olleet tismalleen samanlaisia, ihan sama mitä minun viestini heille päin ovat olleet... On harvinaisen vaikea keskustella erinäisistä vaihtoehdoista ja kysellä kysymyksiä kun toinen ei osaa sanoa kuin yhtä ja samaa asiaa.
Tuntuu kuin olisi Guardians of The Galaxyn Grootin kanssa jutellut! (Tosin Groot on aidosti fiksu toisin kuin Norstarin väki -.-')